A szervezők azzal a nem titkolt szándékkal fogtak össze, hogy a hazánkban ma még sokak szemében a nagy nemzetközi vállalatok luxusaként látott társadalmi felelősségvállalásról (CSR – Corporate Social Responsibility) mind több magyar kis- és középvállalat kezdjen stratégiája részeként, egyfajta befektetésként, lehetséges versenyelőnyként gondolkodni. Az első alkalomhoz hasonlóan ezúttal is különböző szektorokat képviselő szakértők adták át tapasztalataikat és osztották meg gondolataikat. Ez alkalommal a Humán Erőforrás (HR) szemszögéből vizsgálták a társadalmi szerepvállalás stratégiai előnyeit, azt, hogy miként válhat egy cég által támogatott ügy a munkavállalók közösségépítő erejévé, a dolgozók közös ügyévé, és ez a folyamat milyen előnyökkel jár HR szempontból a cég számára.
A tanácskozást ezúttal is Essősy Zsombor a Magyarok a Piacon Klub elnöke és Lehel László, a Segélyszervezet elnök-igazgatója nyitották meg, emlékeztetve a meghirdetett célkitűzésekre. Házigazdaként dr. Móré Attila, a tanácskozásnak otthont adó Alpha-Vet Állatgyógyászati Kft. tulajdonosa, valamint Székesfehérvár Megyei Jogú Város alpolgármestere, Brájer Éva köszöntötte az egybegyűlteket.

A szakmai előadások előtt Lévai Anikó, a Segélyszervezet jószolgálati nagykövete osztotta meg nyitógondolatait. Kiemelte: „Az Ökumenikus Segélyszervezetnél újra és újra megtapasztaljuk, hogy egy jó ügy, egy közös jó cél képes közösséget teremteni. Ezt tapasztaljuk árvizek, vagy akár egy nemzetközi szolidaritást kiváltó katasztrófa,- mint az utóbbi időben az ukrajnai háború vagy a nepáli földrengés idején, mikor az egész ország képes összefogni, és ezt tapasztaljuk minden év adventjén, mikor összefogást hirdetünk, hogy a Segélyszervezet egész évben segíteni tudja a rászorulókat.”
Első előadóként az állategészségügyi szolgáltatás területén élvonalbeli állatgyógyszer gyártó és forgalmazó, állateledel kis –és nagykereskedelmi tevékenységet ellátó Alpha-Vet Állatgyógyászati Kft. tulajdonosa, a Magyarok a Piacon Klub elnök-helyettese osztotta meg tapasztalatait klubtársaival arról, hogyan jutottak el az egyszeri jótékonykodástól a stratégiai gondolkodással jellemzett társadalmi felelősségvállalásig.
Dr. Móré Attila elmondta: a cég társadalmi szerepvállalása nem áll meg a vezetők személyes elköteleződésénél. Az általuk támogatott ügyekbe a munkavállalóknak is lehetősége van bekapcsolódni, így ezek az ügyek ma már nem az ő személyes ügyei, hanem egy közösséget összekovácsoló közös célkitűzések. Példaként említette a cég által működtetett állatkórházat és menhelyet.
A multinacionális vállalatok világában az elmúlt években egyre nagyobb hangsúlyt kap a munkavállalók bevonása a CSR tevékenységekbe. Nemzetközi és hazai színtéren is élen jár ebben a Vodafone, ahol a munkahelyi kultúra alapvető értéke és szerves része a társadalmi szerepvállalás. A Vodafone Magyarország jógyakorlatairól, és a nemzetközi trendekről egyaránt beszélt Zolnai Emese a telekommunikációs vállalat területért felelős szakértője.

Horváth Brigitta, a Segélyszervezet vállalati és közösségi kapcsolatokért felelős munkatársa a Segélyszervezet életéből vett példákkal szemléltette a vállalati együttműködésekben egyre inkább jellemző tendenciákat: a jótékonysági programok közösségalapú megközelítését, a munkavállalói kezdeményezések támogatását és a bevonódás erősödését.
Az előadások sorát Ocskay Gábor, a Fehérvár AV19 szakosztály igazgatójának beszéde zárta, melyben a sportcsapat világából hozott példákat arra, hogy egy közös jó ügy milyen módon válhat csapatépítő erővé és sarkalhat egy közösséget rendkívüli teljesítményre.
A tanácskozás második felében nyílt fórummá alakult az esemény, ahol a résztvevők szabadon kérdezhettek az előadóktól.
A rendezvénysorozat még idén folytatódik. Az őszre tervezett következő fórumon egy újabb vállalati terület, a társadalmi kapcsolatok illetve a kommunikáció szemszögéből járják körül a résztvevők a társadalmi szerepvállalás stratégiai előnyeit.
A szervezőkről:
Miért a Magyarok a Piacon Klub? – az egyesületet 5 évvel ezelőtt alapította egy 20 fős vállalkozói csoportosulás. A vezéreszme a magyar termék imázs köré csoportosult, ahogy a vállalkozói berkekben példamutató kör kialakítása is az elsődleges szempontok közé tartozott. A Klubnak jelenleg 90 tagvállalata van, akik előző évi árbevétele meghaladta a 360 milliárd forintot, a foglalkoztatottak létszáma pedig elérte a 12.000 főt. A társaság tagjai közé olyan nyitott gondolkodású magyar vállalatvezetők tartoznak, akik fontosnak tartják a folyamatos megújulást, s akik példamutató viselkedésükkel képesek a magyar gazdaság megerősítésére.
Miért az Ökumenikus Segélyszervezet? Az Ökumenikus Segélyszervezet Magyarország egyik legnagyobb karitatív szervezeteként professzionális CSR együttműködést kínál a hazai vállalati szektor felelős szereplőinek. Több mint két évtizedes tapasztalata és egyedülállóan sokszínű tevékenysége biztos alapot jelent egy-egy új, cégre szabott projekt megtervezésekor. A Segélyszervezet hosszú távú, kölcsönösen előnyös partnerségek kialakítására törekszik, hogy partnereivel együtt még több rászoruló számára nyújthasson még több és még hatékonyabb segítséget.



Ev. Luth. Church in Hungary
Facebook
Twitter
Youtube
Google+