A projektet az intézményfenntartók a Túróczy Zoltán Evangélikus Óvoda és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, a Nyíregyházi Evangélikus Kossuth Lajos Gimnázium és a Dél-Balatoni Gárdonyi Géza Evangélikus Általános Iskola bevonásával valósították meg.
A pályázat során bővítették az iskolák digitális infrastruktúráját, hiszen eszközbeszerzésre a támogatás 30 százalékát, 31 581 937 Ft-ot fordíthatott a három intézmény. Beszereztek 8 darab interaktív kijelzőt, 82 darab tanulói tabletet, 41 tanári laptopot, 4 db laptop és tablet tároló szekrényt, 1 darab laser nyomtatót, sakk palota demonstrációs táblát, WIFI modult és pendrive-okat, amelyek biztosítják a mindennapi digitális eszközhasználatot az intézményekben.
A pedagógusok IKT kompetenciájának és módszertani kultúrájának fejlődését a továbbképzések biztosították. Az intézmények több mint 40 tanára vett részt az alábbi továbbképzéseken:
-
az infókommunikációs technológiák alkalmazása a mindennapi pedagógiai munkában
-
a tehetség gondozás szerepe és lehetőségei
-
fejlesztő értékelés a pedagógiai gyakorlatban
-
a Tankocka digitális programcsomag alkalmazása,
-
a Sakkpalota digitális programcsomag alkalmazása,(a tehetségfejlesztő sakk, mint oktatási eszköz)
-
a Geomatech digitális programcsomag alkalmazása, a matematikában és a természettudományokban
Az elsajátított módszertani ismereteket a pedagógusok az éves óraszám 40 százalékában alkalmazzák a matematika és a természettudományi tantárgyak oktatása kapcsán.
Az új digitális eszközök és módszerek is jól szolgálják a tanórai differenciált foglalkoztatás megvalósítását és a tehetséggondozást is. Mindemellett ezek a tanórák nagyon vonzóak és élményszerűek a tanulók számára.
A digitális tananyagfejlesztés a három iskolában összesen 20 „megvalósító pedagógus” innovatív munkáját dicséri, akik a Nemzeti Köznevelési Portálra a három év során 450 óravázlatot, óratervet és más tananyagtartalmat töltöttek fel. A portálra feltöltött dokumentumok az általunk megvalósult pilot program széles körű tudásmegosztását szolgálják majd a projekt zárása után.
A konzorciumban részt vevő oktatási intézményekben jelentős számú SNI-s és BTMN-es tanuló integrált oktatását végzk, és biztató eredményeket tudhatnak magunkénak a tanárok az ő fejlődésükben is a digitális megújulás kapcsán, így teljesült a digitális környezeti fejlesztések hozzáférhetővé tétele és akadálymentessé tétele is az ő számukra.
A projekt 2018. 02. 01. és 2021. 02. 28. között, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg az iskolák szoros együttműködése kapcsán.



Ev. Luth. Church in Hungary
Facebook
Twitter
Youtube
Google+