„Szerelmes lettem egy lányba, aki Beyoncé akart lenni, aki egy thai étteremben dolgozott, aki a világ végére akart utazni, akinek szocialista, sőt, inkább kommunista gondolatai voltak, de be kell vallanom, sosem gondoltam volna arra, hogy egy napon Istennel magával kell majd együtt aludnom...” – így vall az ifjú férj arról a meglepetésről, ami akkor érte, amikor meg kellett tapasztalnia, mit is jelent egy lelkésznő férjének lenni.
A sorozat eredetiségét az adja, hogy a színész-rendezők valódi élethelyzete inspirálta a forgatókönyvet. Carolina Costa ugyanis maga is lelkésznő a Genfi Protestáns Egyházban és férje, Victor Costa pedig valóban gyakorló agnosztikus. Férjével mindketten korábban színművészettel is foglalkoztak, és dinamikus stílusban forgatott filmjeikkel olyan fiatalokat szeretnének megszólítani, akik az egyházi klisékkel vitába szeretnének szállni.
A lelkésznőt, de megfogták a hit kérdései és elvégezte a teológiát, azóta pedig Waadt kanton Vullierens nevű falujában lelkész. Az általa alakított filmbeli Clara, aki állítólag idegenvezető volt, nyitott az élet kérdései iránt, sűrű szociális hálózattal rendelkezik, szereti megszólítani a fiatalokat, dohányzik és borozik is, ha a helyzet úgy hozza, és táncol is a rendezvényeken.
Társadalmi kontextusba helyezett, a vallási kérdések körében mozgó, gondolatébresztő részeket a könnyedség és a humor jellemzi. „Egy lelkésznő férjeként olyannak érzem magam, mint egy művész menedzsere, aki csak napszemüvegben képes kimenni a faluba” – mondja már a sorozat elején a férj, Thomas, és kétségbeesve próbál mindent megtenni azért, hogy lelkésznő felesége mellett teljesítsen, de közben a gyülekezeti tagok között is lavírozzon. Van egy start-up internetes vállalkozása és persze a parókián is elég feladata van, amiből tisztességgel kiveszi a részét.
Az epizódokban olyan kérdések merülnek fel, mint mit lehet tenni akkor, ha a lelkésznő nem tud szabadságra menni; vagy egyszerre négy temetést kellene elvégeznie; vagy mit tehet akkor, ha a fiatal pár azért nem szeretné őt az esküvőjükön, mert a női lelkésztől ódzkodnak. De az Atyaisten anyaságának a kérdése, az élet értelme, az ellenség szeretete, a parancsolatok betartása, a házasságtörés, a lelkészek családi életének zavaró tényezői is fontos témák a filmben.
A nyitottság, a befogadás, a vallások elfogadása, az egyes ember szabadságának figyelembevétele meghatározza a négyperces filmeket, amelyek nem csak a közönség körében értek el sikereket, hanem szakmai elismerést is kaptak. 15 nemzetközi Web-fesztiválon kapott kitüntetést, köztük a New York-i She Web Festen, de a legjobb színésznő díját is megkapta Carolina Costa a Bilbao Web Festen és a közönségdíjat is elnyerték Valenciában (Spanyolország).
A film eredeti nyelve francia, de elérhető már a német verzió is. További információk pedig ITT és ITT találhatóak.