A fiatal szoprán, Kalafszky Adriána „kriptakoncertként” hirdette meg Facebook-posztjában az eseményt. A borzongató címet nemcsak a pince hűvöse, hanem a dalok fájdalomról, álomról, halálról éneklő sorai is indokolták.
Megidézték XIII. Lajos kivégzett szeretőjének szellemét (Barbara Strozzi), a börtönben ülő és sorsára váró Boleyn Annát, de felhangzott két rendhagyó altatódal – egyikben (Tarqunio Merula) Mária úgy altatja Fiát, hogy a gyermek minden bájos kis testrészéről majdani szenvedései jutnak eszébe. Henry Purcell istenkereső dalainak kiinduló élménye a fájdalom, a sötétség és a bűn volt. A fény felé leginkább a középkori apátnő, a „Rajnai Szibilla”, Hildegard von Bingen sötét, misztikus furulya- és fidulaszólamokra gregorián emlékekből épülő zenei látomásai fordítottak.
A barokk lamentók és groundok mellett először hangzott el Dukay Barnabás motettája, melyet Adriána hangjára és három tenorgambára komponált. A kiváló akusztika méltó keretbe foglalta az eseményt, melyen Regős Júlia, Richter Dorottya és Szabó Zsolt viola da gambán, Szokos Augustin csembalón és Haraszti Dóra furulyán játszott.



Ev. Luth. Church in Hungary
Facebook
Twitter
Youtube
Google+