Városi legendákkal már foglalkoztunk egy előző bejegyzésben, itt tudod elolvasni.
Bibliai történetekkel kapcsolatban néhányszor előfordul az a harmonizáló törekvés, hogy az olvasók különböző leírásokat gyúrnak össze eggyé, ám az így létrejött történet valójában nem is szerepel a Szentírásban. Magdalai Mária alakja is ennek az összeolvasztásnak esett áldozatul, hiszen a legtöbb, köztudatban élő információ róla egyáltalán nem köthető a nevéhez. Az, hogy ő egy prostituált lett volna, sehol nem szerepel a Bibliában, de mivel elég figyelemfelkeltő tulajdonságnak számít, ez az, ami leginkább elterjedt róla. Nagyon fontos mindezt tisztázni, mert ezek a félreértések felerősítik az olyan nézeteket, miszerint a bibliai nőalakok nagy része erkölcstelen volt, ezáltal kisebbítve az első, Jézust követő asszonyok jelentőségét, szerepüket mindössze a „feleség-anya-szűz-prostituált” kategóriákra szűkítve le.
Bibliai tények a magdalai Máriáról
Máté evangéliumában a neve kétszer kerül elő, egyszer, mint aki tanúja volt a keresztre feszítésnek (Mt 27,55–56), egy másik alkalommal pedig amikor a „másik Máriával” együtt kimentek megnézni a sírt, de ott az Úr angyalával találkoztak, aki elküldte őket, hogy értesítsék a tanítványokat Jézus feltámadásáról (Mt 28,1–10). Márk evangéliuma meglehetősen szűkszavúan említi őt, de Mátéhoz hasonlóan szintén csak a könyv végén, a keresztre feszítéskor és Jézus sírjánál találkozunk vele. Először Lukács jellemzi őt úgy, mint Jézus szolgálatának egyik fontos nőalakját. A 8. fejezetben azt olvassuk róla, hogy a tanítványok kíséretében követte Jézust más asszonyokkal együtt, akiket Jézus korábban meggyógyított. Közöttük volt Magdalai Mária is, akiből „hét ördög ment ki”. Ezek az asszonyok nemcsak hallgatták a tanítást, de „vagyonukból támogatták is Jézust” (Lk 8,1–3).