Leginkább talán a reformátor életének állomásaihoz kapcsolódó helyeken, az úgynevezett Luther-városokban lehet tetten érni ezt a szándékot. Hiszen a Luther-zokniktól a Lutherről elnevezett sörön, likőrön, tésztán, kávén, bonbonon, kekszen, gyógynövénytea-keveréken át a playmobil-figurákig, sőt a Luther-gumikacsáig kapható már szinte minden. (A kulcstartókról, hűtőmágnesekről, pólókról és hasonlókról most nem is szólva.)
Már csak az a kérdés: vajon ő maga mit szólna mindehhez? Jót mulatna rajta? Vagy felháborodna amiatt, hogy személye és életműve részben az üzleti szellem, a profitszerzés eszköze lett? Valóban ilyen módon kellene aprópénzre váltanunk Luthert?
A turistacsalogató termékek között olyan is akad, amely kortárs közegbe helyezi a reformátort: fülhallgatóval, elektromos gitárral, vagy éppen a forradalmár Che Guevara ikonikus viseletében ábrázolja. Ezek a próbálkozások valamilyen szinten arról is szólnak, hogy a jelen kor embere, a modern kultúra számára érthetővé, befogadhatóvá tegyék Luther tanítását.