Az Evangélikus Hittudományi Egyetem az elmúlt években célul tűzte ki a diplomás pályakövetés eredményei által is támogatott transzparens adatkultúra kialakítását, amelyet természetes módon az intézményi fejlesztési folyamatok kísérnek. A rendelkezésre álló adatvagyonnal való jó gazdálkodáshoz nem elegendő csupán az átláthatóság feltételeinek megteremtése, elő is kell segíteni implementációjukat is, hogy az egyetemi képzés színvonalának emelését szolgálhassák. A Diplomás pályakövető rendszer keretében megvalósuló felmérések és a szociológiai alapossággal kiértékelt adatok bemutatása hozzájárulhat az eredmények gyakorlatorientált hasznosulásához. Mindez egy olyan intézményi közegben valósítható meg, mmelyben az egyetem oktatói és hallgatói közösségének kreatív együttműködése is hozzájárul az oktatás színvonalának emeléséhez.
A diplomás pályakövetést bemutató sorozat harmadik füzete az egyetem képzési területein megvalósult fejlesztésekbe és az intézmény tervezési folyamatait támogató munka eredményeibe nyújt betekintést. Az elméleti és a gyakorlati képzést sajátosan fogja össze az egyházi felsőoktatási intézmény létéből fakadó lelkiség megtapasztalása. A kiadványban közreadott igehirdetés és a rektori beszéd ezt a spirituális dimenziót hivatott érzékeltetni, míg a hatodéves képzést elemző értékelés, a pedagógiai és a lelkipásztori szakmai kompetenciákat, valamint a szakirodalomhoz való hozzáférést, ezzel együtt pedig a szakmai fejlődés lehetőségét vizsgáló tanulmányok az eredmények intézményi implementációját segítik.
Tartalom
Pángyánszky Ágnes – Orosz Gábor Viktor: Előszó
Béres Tamás: Mennyi az elég?
Csepregi Zoltán: Táguló határok
Pángyánszky Ágnes – Lukács Máté András: „Minden más élesben...”
Seres-Busi Etelka: Pedagógiai reflexiók
Seres-Busi Etelka: Rejtőzködő (?) nézetek a felsőoktatásban
Mészáros Kornélia: Teológia mindenkinek