A kutatást online kérdőív segítségével végeztük, az Elektronikus Tanulmányi Nyilvántartástól (ETN) független kérdőívező felületen (kerdoiv.hu-n). A kérdőív linkjét az ETN rendszeren keresztül juttattuk el a hallgatókhoz. A kitöltés önkéntes és anonim volt. A teljes hallgatói létszám (158) 40,47 százaléka, azaz 68 fő töltötte ki a kérdőívet.
2020. őszén a DPR-es felmérés oktatásra vonatkozó részén kívül egy másik kérdéssor is kiküldésre került, mely a 2020. tavaszán jelentkező COVID-19 járvány és a vele együtt járó veszélyhelyzeti időszak nehézségeinek hallgatókra vonatkozó hitéleti hatásaival (attitűdjeivel, esetleges változásokkal) foglalkozott és teológiai aspektusokra utaló nézeteiket vizsgálta. Arra voltunk kíváncsiak, hogy mit gondolnak a hallgatók a járvány megjelenéséről, artikulálhatóak-e különböző csoportok a teodícea jellegű kérdésekre adott válaszok mentén. Változott-e a Bibliához, imádságokhoz fordulásuk, s voltak-e félelmeik a járvány terjedésével kapcsolatban.
Idén az Evangélikus Hittudományi Egyetem életében több jelentős és látványos változás is történt, amelyről ugyancsak beszámol kiadványunk. Megújult az egyetem arculata, amit a jelen füzet színvilága és illusztrációi is mutatnak. Az egyetemnek – a borítón is látható – új logója lett, ezt a grafikát a kápolnaablak művészi kompozíciója inspirálta. Üzenete a sokszínűség, a nyitottság és a középpontra irányultság, azaz a Krisztusra mutatás – egység a sokféleségben. Az arculatváltást belső megújulás is kísérte, ami a Doktori Iskola és az egyetem akkreditációjával és az arra való felkészüléssel együtt valósult meg. Ennek folyamatát és eredményeit mutatja be jelen kiadványunkban Borókay Réka főtitkár és Béres Tamás rektorhelyettes egy-egy írása.
Sorozatunk negyedik füzetét is azzal a reménnyel adjuk közre, hogy hozzájárul az egyetemünkön folyó pályakövetés eredményeinek széleskörű megismeréséhez, támogatva ezzel a fenntartói és a felhasználói oldalon jelentkező igények tudatos és hatékony megfogalmazását, a minőségbiztosítást, valamint élénkíti az egyetemen belüli és a külső eszmecserét.