A nyár folyamán komoly változások történtek a 206 éves alma materben, a salakpálya alá óriási víztározókat építettek, az esővíz gyűjtésére, amit a WC-k öblítésére használnak az intézményben, így takarékoskodva az ivóvízzel.
A C épület tetejét napelemekkel fedték le, ami a B épület áramellátását biztosítja, és ebben az épületben több teremben is korszerű, ledes világításra cserélték a korábbi fénycsöveket.
Az udvaron komposztálót állítottak fel, amiben önkéntes munkában gyűjtik a fiatalok a falevelet és az udvari komposztálható hulladékot. A környezetkímélő közlekedés érdekében korszerű biciklitárolót építettek, és 22 kerékpárt szereztek be a rászoruló tanulók számára.
Mindezek megismerése után a diákok elképzelése a jövő iskolájáról igencsak megváltozott, ezt mutatja a több mint 100 beérkezett pályamű, melyből 72 felelt meg a kiírásoknak, és 26 került a döntőbe. Ezek ötvözték leginkább a jövőképet a fenntartható környezettudatos fejlődés gondolatával.
A győztes alkotás a jövő iskoláját egy komplett ökoparkként ábrázolja, ahol a nap, víz és szél energiája mellett a tanulók közösségi üvegházakban termelnek. A győztes alkotás Bally Daniella 8/9. osztályos tanuló műve. A második helyen Pataki Ákos 8/6., a harmadik helyen Sándor Panna Csenge 8/7. osztályos tanuló végzett.
A diákok szavazhattak a kiállított rajzok közül a nekik leginkább tetszőre, a közönségdíjat így két tanuló kapta, Fodor Zsuzsanna 8/7 és Gattyán Bence 8/6. osztályos tanulók.
A nyeremények igazán értékesek és hasznosak voltak: gazdára találtak értékes könyvek, pendrive-ok, e-book olvasó, fényképezőgép és egy tablet is, a gyerekek nagy lelkesedésére.